Kawan Dijadikan Musuh, Musuh Dibelai2

Sebagai Muslim, kita bersaudara. Tapi nak tanya sat, kita kenal ke siapa KAWAN kita??



Di Malaysia, pantang sebut kristian, pantang nampak salib, kita mesti cepat melatah dan menjadikan mereka musuh. Mengeluarkan tanggapan mereka cuba nak mengkristian orang2 Islam di Malaysia.

Sebenarnya dalam Al-Quran, Allah dah terang2 explain tentang siapa orang yang paling dekat, dan siapa yang akan memusuhi orang2 Islam.

Dalam surah Al-Maidah ayat 82, Allah dah bagi peringatan bahawa yang paling dekat (persahabatan) dgn kita adalah NASRANI (kristian).............

Dan yang akan menjadi musuh kita adalah YAHUDI dan PENYEMBAH BERHALA. Kalau anda bijak bestari...cubalah teka siapa mereka?

“Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik. Dan sesungguhnya kamu dapati yang paling dekat persahabatannya dengan orang-orang yang beriman adalah orang-orang yang berkata, “Sesungguhnya kami ini orang-orang Nasrani! Yang demikian itu disebabkan di antara mereka itu (orang-orang Nasrani) terdapat pendeta-pendeta dan rahib-rahib (juga) karena sesungguhnya mereka tidak menyombongkan diri,” (QS. Al-Maidah : 82).


Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment